PRIVACY STATEMENT J.W. DE JONGH CONSULTANCY

Introductie
Het waarborgen van de privacy en de vertrouwelijkheid van informatie die haar is toevertrouwd is belangrijk voor onze organisatie. J.W. de Jongh consultancy, een eenmanszaak, gevestigd te Emmeloord, hierna ook: “J.W. de Jongh consultancy” zet zich daarom in om de bescherming en het correcte gebruik van uw persoonlijke informatie die u identificeren of identificeerbaar maken (hierna ook: “persoonsgegevens“) zeker te stellen. 

Met dit Privacy Statement informeert J.W. de Jongh consultancy websitebezoekers, opdrachtgevers, leveranciers, websitebezoekers en gebruikers van diensten en informatie die door J.W. de Jongh consultancy wordt aangeboden over de wijze waarop J.W. de Jongh consultancy omgaat met persoonsgegevens. In dit Privacy Statement kunt u lezen hoe wij persoonsgegevens verzamelen, gebruiken, delen en beschermen.

Wie zijn wij?
Wij zijn J.W. de Jongh consultancy, formeel: Jacob W. de Jongh, handelend onder de naam J.W. de Jongh consultancy, een eenmanszaak, gevestigd te 8302 ZM Emmeloord, Fleminghage 6, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 89679997.

Verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens
Met persoonsgegevens wordt alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon bedoeld. Wij verzamelen onder andere op de volgende manieren persoonsgegevens:
•    Bij het bezoeken van één van onze websites;
•    Wanneer u uw gegevens achterlaat op één van onze websites;
•    Wanneer u uw gegevens invult of achterlaat bij J.W. de Jongh consultancy of bij een van onze medewerkers;
•    Wanneer u zich op andere wijze aanmeldt en/of wordt aangemeld om gebruik te maken van onze activiteiten en/of dienstverlening;
•    Wanneer u contact hebt met een medewerker van J.W. de Jongh consultancy;
•    In het kader van een zakelijke relatie met J.W. de Jongh consultancy.

Welke informatie verzamelen we?
J.W. de Jongh consultancy maakt gebruik van cookies en andere technieken om automatisch bepaalde soorten informatie te verzamelen wanneer u gebruik maakt van J.W. de Jongh consultancy websites. Daarnaast worden IP-adressen van apparaten waar bezoekers onze websites mee bezoeken door J.W. de Jongh consultancy geregistreerd voor IT-beveiliging en diagnostische doeleinden. Het verwerken van deze gegevens stelt ons in staat om de bruikbaarheid en de effectiviteit van onze dienstverlening te verbeteren en om de effectiviteit van onze marketingactiviteiten te meten.
Daarnaast heeft u de keuze om zelf persoonsgegevens achter te laten via onze communicatiemiddelen zoals de website. Het gaat hierbij om de volgende persoonsgegevens:
Voor- en achternaam;
•    Adres;
•    Telefoonnummer;
•    E-mailadres;
•    Zakelijke contactgegevens;
Uw persoonsgegevens worden niet gebruikt voor andere doeleinden dan de doeleinden waarvoor u deze informatie aan ons verstrekt heeft, tenzij u daarvoor specifieke toestemming hebt gegeven, of indien dat noodzakelijk is voor J.W. de Jongh consultancy om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Wettelijke grondslagen voor de gegevensverwerking
Privacywetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG” of in het Engels: “GDPR”) staat toe om persoonsgegevens te verwerken als dat gebeurt op basis van een van de grondslagen opgenomen in de AVG. Als wij uw persoonsgegevens verwerken, berust deze verwerking op een van de volgende grondslagen:
•    Uw persoonsgegevens kunnen worden verwerkt als dat noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst met u;
•    De verwerking van uw persoonsgegevens is noodzakelijk om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, zoals het bijhouden van bestanden voor belastingdoeleinden of het verschaffen van informatie aan een publieke instelling of handhaver;
•    Uw persoonsgegevens worden verwerkt op basis van een gerechtvaardigd belang van J.W. De Jongh consultancy. Deze verwerking is toegestaan zolang uw belangen niet zwaarder wegen. Van gerechtvaardigd belang is bijvoorbeeld sprake bij verwerkingen met als doel: 1) marketing; en 2) het werven van opdrachten (sales) in het geval van bestaande klanten waar wij een commerciële relatie mee hebben; 3) het managen van bestaande klanten en relaties (relatiebeheer & accountmanagement); 4) het optimaliseren en/of personaliseren van content en 5) het voeren en optimaliseren van een effectieve bedrijfsvoering;
•    U hebt specifiek en expliciet toestemming gegeven om persoonsgegevens van u te verwerken voor een bepaald doel. In dit geval kunt u toestemming op ieder moment intrekken via de link die staat opgenomen in iedere e-mail die u van ons ontvangt, door in te loggen op onze website of door een e-mail te sturen naar info@dejongh-pensioenconsultancy.nl
•    Bijzondere persoonsgegevens worden alleen verzameld wanneer u die vrijwillig verstrekt of wanneer dit op grond van wet- en regelgeving noodzakelijk of toegestaan is. Bijzondere persoonsgegevens zijn bijvoorbeeld gegevens over iemands etniciteit, politieke gezindheid, religie, levensovertuiging, of gezondheid. Wij verzoeken u om alleen bijzondere persoonsgegevens aan J.W. de Jongh consultancy te verstrekken als u toestemt met de verwerking daarvan door J.W. de Jongh consultancy. Als u vragen heeft over het verstrekken van bijzondere persoonsgegevens aan J.W. de Jongh consultancy neemt u dan eerst contact op met J.W. de Jongh consultancy via info@dejongh-pensioenconsultancy.nl

Rechten
Als u persoonsgegevens aan J.W. de Jongh consultancy beschikbaar hebt gesteld, heeft u de navolgende rechten:
•    Het recht op inzage. Dit betekent dat u een verzoek kan doen om inzage te krijgen in de persoonsgegevens die wij van u verzameld hebben;
•    Het recht op rectificatie of verbetering van uw gegevens indien deze onjuist of onvolledig zijn;
•    Het recht op verwijdering van uw persoonsgegevens. Daarbij dient u er rekening mee te houden dat er zich omstandigheden kunnen voordoen waarin wij verplicht zijn uw gegevens te bewaren om aan onze juridische en wettelijke verplichtingen te voldoen;
•    Het recht om bezwaar te maken tegen of te verzoeken om beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens. Nogmaals, er kunnen zich omstandigheden voordoen waarin wij wettelijk bevoegd zijn om niet aan uw verzoek te voldoen;
•    Het recht op dataportabiliteit. Dit houdt in dat u het recht heeft uw gegevens te ontvangen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm. Daarbij heeft u het recht deze gegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke over te dragen;
•    Het recht om bezwaar te maken tegen geheel of gedeeltelijke geautomatiseerde besluitvorming. J.W. de Jongh consultancy maakt op dit moment geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming;
•    Het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthouder;
•    Het recht om de gegeven toestemming in te trekken. Het intrekken van uw toestemming werkt niet met terugwerkende kracht, het intrekken van toestemming is enkel van toepassing op toekomstige verwerkingen.

De Jongh Consultancy kan een verzoek van u weigeren indien:
•    op uw verzoek een afwijzingsgrond van toepassing is;
•    uw verzoek onvoldoende specifiek is;
•    uw identiteit niet met redelijke zekerheid kan worden vastgesteld; of
•    het verzoek volgt binnen een onredelijke tussenpoos na een eerder verzoek of anderszins een misbruik van een van deze rechten inhoudt. Een interval van 6 maanden of minder zal over het algemeen beschouwd worden als een onredelijke tussenpoos.

Beveiliging
J.W. de Jongh consultancy doet er alles aan om uw persoonsgegevens optimaal te beveiligen tegen onrechtmatig gebruik. J.W. de Jongh consultancy heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligingen tegen ongeoorloofde of onrechtmatige verwerking en tegen verlies, vernietiging, schade, aanpassingen of bekendmaking.

Delen en doorgifte van persoonsgegevens
J.W. de Jongh consultancy kan uw persoonsgegevens doorgeven aan haar opdrachtgevers en/of relaties die namens J.W. de Jongh consultancy diensten verlenen en/of opdrachten uitvoeren (verwerkers), overheidsinstanties en dergelijke. Ook verstrekken wij gegevens in gevallen waarin wij daartoe worden verplicht, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of een gerechtelijk vonnis.

Derden aan wie wij uw persoonsgegevens verstrekken zijn zelf verantwoordelijk voor de naleving van privacywetgeving. J.W. de Jongh consultancy is niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens door derden. Voor zover een derde uw persoonsgegevens verwerkt in de hoedanigheid van een verwerker van J.W. de Jongh consultancy, sluit J.W. de Jongh consultancy met een dergelijke derde een verwerkingsovereenkomst af die aan de wettelijke vereisten voldoet.

Uw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven buiten Nederland. J.W. de Jongh consultancy heeft de nodige maatregelen genomen om te verzekeren dat de doorgegeven persoonsgegevens adequaat worden beschermd.

Bewaartermijn
J.W. de Jongh consultancy bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nodig om diensten aan u te verlenen, dit wettelijk is toegestaan, of totdat u vraagt om verwijdering van uw persoonsgegevens.

Links naar websites van derden
Onze websites kunnen doorlinken naar andere websites, die niet vallen onder dit Privacy Statement, maar door andere privacy verklaringen die kunnen verschillen. We raden u aan om het privacy statement van elke website die u bezoekt te beoordelen voordat u persoonsgegevens verstrekt.

Vragen, opmerkingen of klachten
Indien u vragen, opmerkingen of klachten heeft over de bescherming van uw persoonsgegevens door J.W. de Jongh consultancy of de aan haar verbonden entiteiten, dan kunt u per e-mail contact opnemen  via info@dejongh-pensioenconsultancy.nl . U heeft altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wijzigingen
J.W. de Jongh consultancy kan dit Privacy Statement van tijd tot tijd aanpassen. Het meest actuele Privacy Statement is te allen tijde in te zien op onze website. Deze versie is geldig vanaf 1 april 2023.

***